Julkaistu: 20.02.2020 00.00

Seuran organisaatio ja tehtävävastuut

Seuran organisaatioon kuuluvat hallitus sekä sen alaiset talousjaosto ja valmennusjaosto.

Hallitus

• vastaa käytännön toiminnasta vastuualueidensa mukaisesti
  • hyväksyy vuosittain talousohjesäännön, kausimaksut sekä niihin liittyvän sali- ja varustehankinta- ja koulutus- ja valmennusmaksujen jaon (jyvitys)
  • PuMan hallitus valitaan yleiskokouksessa elo-syyskuussa.

Seuran puheenjohtaja

• suunnittelee ja koordinoi seuran toimintaa niin, että tarvittavat asiat tehdään vuosikalenterin mukaan
  • toimii seuran keulakuvana
  • pitää yhteyttä yhteistyökumppaneihin
  • valvoo, että seura toimii toimintaperiaatteiden ja arvojensa mukaan.

Valmennusvastaava (hallituksen jäsen)

• vastaa valmennustoiminnan organisoinnista
  • vastaa salin käytöstä mahdollisimman optimaalisesti (talvi- ja kesäkaudet sekä joulun aika)
  • linjaa tarvittaessa harjoitustoimintaan liittyviä ratkaisuja
  • toimii valmennusjaoston puheenjohtajana.

Rahastonhoitaja vastaa laskujen maksusta.

• Laskut toimitetaan hänelle koontilomakkeella, tositteiden kanssa ja tarvittaessa hyväksymismerkinnällä varustettuna (kaikki matkalaskut ja joukkueen omavastuurajan ja budjettiin kuulumattomat menot).
  • Hyväksymisiä voi tehdä seuran pj. tai joukkueiden vastuuhenkilöt talousohjesäännön ja budjetin rajoissa.

Pelaajarekisteristä vastaavat toimihenkilöt

• PuMa ylläpitää sähköistä pelaajarekisteriä. Sen käyttö ohjeistetaan EU-asetuksen mukaisesti. Muutokset joukkueiden kokoonpanossa ilmoitetaan rekisteristä vastaaville toimihenkilöille.

Kioskivastaava

• Hallituksen vastuuhenkilöistä kioskivastaava hoitaa Puistolan urheilutalolla olevat PuMan kioskin tarvikehankinnat. Seura vastaa, että kioskilla on joukkueiden käytössä kertakäyttöastioita, kahvia, suodatinpapereita, teetä, sokeria, talouspaperia ja astianpesuainetta. Ilmoita kioskivastaavalle puutteista tai hanki ja laskuta seuralta!

Varustevastaava

• PuMan varustevastaava hankkii joukkueille välineistön, ensiapulaukut, kylmäpussit ja paidat sekä erikseen sovittavat harjoitusvälineet.

Power Cup -vastaava hoitaa turnaukseen liittyvät ilmoittautumis- ja järjestelyasiat.

Viking Line Cup -vastaava hoitaa ko. turnauksen järjestelyt.

Kouluyhteistyöstä vastaava henkilö hoitaa Easy Sport -kerhoista sopimiset, demo-tunnit kouluille sekä koululentopallokampanjan organisoinnin.

Seurasiirroista vastaa nimenkirjoitusoikeudellinen hallituksen jäsen eli seuran puheenjohtaja tai varapuheenjohtaja.

Kirjanpitäjä

• toimii hallituksen apuna
  • pitää yllä joukkuekohtaista kirjanpitoa, hoitaa jäsen- ja kausimaksujen laskutuksen, antaa tietoja taloushallinnosta.

Valmennuskoordinaattori

• PuMalla voi olla myös palkattu valmennuskoordinaattori, joka kiertää erityisesti mini-ikäisten joukkueissa kehittämässä valmennustyötä, mm. vetämällä mallitreenejä ja -harjoitteita.

Seura tekee yhteistyötä alueen urheiluseurojen (Puistolan Urheilijat, Tapanilan Erä, Puistolan Pyry), muiden lentopalloseurojen (NaLe, VanLe, KoVe, Espoon Lentis, BV, Laajasalon Voima. Keimolan Kaiku), Lentopalloliiton ml. Etelä-Suomen lentopalloalue (ESLA), ESLU:n, Helsingin kaupungin, alueen koulujen sekä muiden alueen toimijoiden (Puistola-, Malmi- ja Tapanla-seurat, Pohjois-Helsingin SPR, Puistolan Martat) kanssa.

Tutustu myös seuran toimintaan vuosikellon avulla.